tisdag 10 juli 2012

Seglarskor

Äntligen har jag fått tummen ur röven och köpt mig ett par nya skogsdojjor...
Alltså grövre promenadskor anpassade för vildare terräng, för er som inte hängde med på skogsdojjor.

Jag är ohyggligt nöjd med dem - titta bara på skönheterna:



Dom sitter som ett par silkeshandskar på mina kycklingfötter och det är som att gå på en hög med marshmallows...

Jonas är väldigt avundsjuk, för det var han som hittade dem och ville ha till sig själv - men de fanns bara i min storlek, hehehe...


Ja nu undrar ni väl varför detta med ett ynka skoköp ska vara så märkvärdigt så att det behöver skrivas om?

Jo men då har ni inte sett (eller känt doften av) mina gamla skogsdojjor....

Vi kan nog lugnt säga att de promenerat på övertid.

Dessutom var det något fel på dem från början när jag köpte dem - de såg snygga och trevliga ut när jag provade dem i affären, men efter 200 meter så säckade de ihop och blev två storlekar större och såg helt plötsligt ut som jag stulit dem från någon luffare.



Jonas pratar alltid väldigt mycket om att det är bra att vi har livräddningsbåtar med oss varje gång jag har dem på mig när vi är ute och går, och i hallen när vi svettas och bökar på oss kläderna blir han förbannad för att jag inte kan hålla reda på mina pråmar och trampar honom på fötterna.

Nå...problem löst (och hurra)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar