lördag 28 juli 2012

OS

Hmmm...så gick startskottet för de olympiska spelen och jag kunde för en gångs skull skymta lite liv i sambons ögon...

Han har ju gudbevars gått och väntat i fyra år.

Och han har den sista tiden febrigt pratat om spännande velodromuppgörelser, synkroniserad konstsim och bågskyttefinaler som ska följas. Kanske lite gång och fäktning kan hetsa upp också, vem vet?

Självklart skulle invigningen avnjutas och godiset var laddat....

Tror ni inte tv-uslingen totaldör och blir alldeles svart framför oss???
Precis när jag tyckte dessa tusen dansande människor börjar bli intressanta?
Bond och drottningen hade just hoppat fallskärm ned på arenan och BAM, så blev det svart...

Min vanligtvis lugna sambo började ryka ur öronen och tugga fradga där han satt...det kom ord och fragment om TV4 och sabotage och andra obegripligheter.

Efter jag kollat att han kunde hålla upp armarna ovanför huvudet, le och säga sin bostadsadress, uteslöt jag stroken och satte på svt play på lilla smartphonen....

Datorn tog en kvart att starta men sedan kunde vi åtminstone titta på en 12 tumsskärm med ett litet kasst usb modem.

Stämningen var skör och desperat ett tag och datorn buffrade och buffrade...

Såhär sitter bara min generation som vet allt om små usla antenner som gav brus i radion när låtar från "Tracks" skulle spelas in....

Jomen OS är OS och lite får man anstränga sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar