måndag 2 juli 2012

Inget för veka...

Nu ungefär på måndagskvällen har jag hämtat mig efter mitt helgäventyr i skärgården...Jag gav mig ju ut till nämdö i ett par dagar med sex vänninor som jag berättade om i ett föregående inlägg.

Det var tufft leverne som gällde alla dagarna och man kan nog med facit i hand påstå att vi alla sju kärringar lätt skulle platsa i franska främlingslegionen....ingen match alls...

Jag och två andra bestämde oss för att jobba på fredagen och åka lite senare än de andra.

De tjejer som åkte först var mycket belåtna då de förstod att de kunde välja de bästa sovplatserna innan vi kom, men då ska ni veta att vi tänkte ett steg längre och dök upp när de hade fixat grillning, all dukning och möblerat utemöbler och hällt upp varsitt glas rött till oss...nä, nä, man får inte slappna av - då blir man blåst..:)

Hur som helst så säger bilder mer än tangentbordet talar.....så här kommer resan i bilder:




Här är min chaufför och min GPS-hållare. Chauffören var väldigt bra, men det måste varit något fel på den där GPS-hållaren för vi var ändå tvungna att ringa hem och få vägbeskrivning till Stavsnäs...Helt kass, köp den inte...



Sedan åkte vi båt i 20 minuter...

                                 

Vi möttes av smått hostande slavar vid den rykande grillen, som är suddiga i ansiktet för att jag inte har frågat om de vill vara med här..(suddet kunde ha varit min förmåga att ta kassa kort, men inte denna gång)





De flinade som grisar när de talade om att DÄR ska ni bo.....
Hahaha, skrattade vi - är det dasset eller???




Nä, de skämtade INTE, och det var bara att klättra dit och bädda....men först ville de nyfikna valparna pröva på om de kunde fälla upp en solstol tillsammans....Det klarade de inte...





Det var ohyggligt trångt...




Men här var det trängre...här på trisseboa satt jag med skräckblandad hysteri - flugorna surrade och spindlarna sov i hörnen...
Nu tänker jag att jag skulle ju öppnat locket när jag fotade - varför ska ni skonas från obehagligheter egentligen...?




Men mest satt vi såhär och hade det bra i solen....skulle verkligen vilja lägga in en gruppbild - men har glömt att fråga om tillåtelse, så kan det bli...


När vi kom i land på söndagen för hemfärd så satt det en fet bot på 500 spänn på vår ruta...Jag och en annan virrhöna hade lagt i för lite pengar för biljetten...
Vår chaufför blev med rätta lite sammanbiten då hon nog tänkte att även en schimpans skulle klara att lägga pengar i en parkeringsautomat, men hon tog det snyggt, skällde inte och talade lugnt och förlåtande med oss.


Väl hemma och när måndag morgon infann sig märktes det klart att jag blivit totalt förvildad på denna korta tid.
Civilisationen var glömd och jag åkte till jobbet utan frukost i magen och kom fram för att upptäcka att jag glömt den sabla matlådan...
Amen lök, tänkte jag....då blir det grillen till lunch igen. Inte var jag så ledsen för det - ända till jag upptäckte att plånboken också var glömd...vilken skitdag säger jag bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar