söndag 15 juli 2012

Ganska lugn helg..

Helgen har flutit förbi lika skrämmande snabbt som den brukar.

De vanliga 2-timmars skogstraskande hundpromenaderna har vi ju genomfört och kommit hem med kantareller denna gång. De flesta hade väl sagt att det var såååå myyysigt eller något, men inte jag....nä mygguslingarna var något otroligt aggressiva, så två skoggsmullar gick med keps och luva och jag med bara keps...det surrade i nacken hela tiden...

Vi har besökt farmor och farfar både lördag och söndag. Detta intensiva umgänge för att de ska få lattja med Svante ordentligt innan vi åker på semester.

Vi har självklart gjort av med lite pengar i god konsumtions-anda också...
Ett par nya plaststolar till baksidan och fyra dynor. Rösten i huvudet tvingade mig som vanligt till budgetalternativet istället för den ur-fina konstrottingmöbeln för bara 5000 spänn som jag egentligen suktade efter.

Nå den mest dramatiska händelsen denna helg måste ha varit att jag slet bort en fästing från hundens kussimurra...
Hon blev något otroligt sur över denna tortyr, och morrade högt åt mig.
Jag talade tydligt om för henne att det var ett odjur som jag var tvungen att ta bort och att jag inte alls var pervers - hon visade ingen som helst förståelse...
Själv var jag inte supernöjd över att få vara hundgynekolog, men vad ska man göra???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar