söndag 26 februari 2012

Också var det ny vecka igen...

Helgen har inte varit något speciell alls.

På fredagskvällen satte vi på en film vi köpt som var absolut botten och usel på samma gång...Det var en thriller om ett gäng australiensiska fångar som rymde.
Jonas sade torrt: - jag ger den betyget ett överkryssat rövhål...

På lördagsmorgonen fick jag antagligen en liten stroke och bakade scones tillsammans med Svante.

Jonas kom ner och var först leende men blev sedan allvarlig...Han sade till mig att var du än har låst in och gömt Åsa, så låt henne vara kvar där - du kan stanna här om du vill...

När jag skulle baka så rafsade jag fram ett gammalt recept som låg i en låda. Jag hade skrivit ner hur man bakade scones på ett gammalt kuvert såg jag. Nyfiken som jag är var jag såklart tvungen att titta efter vad som var i kuvertet...

Jag fick en påminnelse om hur gnällig jag var förr...ja, herregud så petig jag måste varit?


För er som inte ser något, står det: Tack för ditt brev där du meddelade att findus blomkålsgratäng innehöll en snigel...

Brevet fortsatte såklart med en utläggning om hur snigeln krupit dit, och så fick jag lite värdecheckar att köpa nya findus snigelgratänger för..

Tänk att man orkade skrida till handling när man var ung och rask...

1 kommentar:

  1. Hej! Jag hittade din blog via länken på Facebook. Väldigt kul läsning!! :0)
    Jag skriver också blog mariab71.blogg.se, jag råkade dock sabotera hela
    Bloggen här för ett tag sedan och får ingen ordning på den...
    Kolla in om du vill!

    Maria B ( Mia )

    SvaraRadera