söndag 5 februari 2012

Kriminell...

Söndagen har ägnats åt att träffa min väninna Guldfot, just hemkommen från en härlig semester. Jag blev lätt längtande efter en sol och en badstrand såklart...visst liknar det lite självplågeri att höra om palmer och pooler som andra fått njuta av..:)

Veckohandlingen på Coop blev lika hetsig som alltid, Svante var i toppform och jag själv lyckades ta mig ett steg upp i min kriminella karriär, inte illa va? Jag missade att hiva upp en liten chokladbit på bandet som slank igenom med kundvagnen...
Jonas frågade om jag tjyvade på flit efteråt, och jag blev aningens stött - vad tror han om mig?
Det roliga var att han själv bara smög ner den i påsen utan att säga något - moralens förfall fortsätter i våra ruttna själar...

Mc donalds finns lägligt inne på Coop, och vi hade den där känslan av att vara hjälplöst efter i schemat - ja, ni vet när man beräknar att om man ska hem och laga maten blir den färdig runt 21-snåret. Så vi bestämde oss för att stanna och äta.
Jonas sade efteråt att han kände sig som en cirkusdirektör på afterwork. En av oss sliter av sig alla sina kläder och sitter i långkalsonger, strumpor och t-shirt (gissa vem)...Pommes fritsen flög och det var apelsinjuice i en stor pöl på golvet när vi gick, och jag hade på något mystiskt sätt lyckats få sallad innanför tröjan.

Förresten apro på att jag sagt att Jonas är en kass fotograf, så vill jag gärna visa er något...
Igår var han ute på norrviken och åkte långfärdsskridskor och hade en härlig stund (Ja - han var ju utan oss)

Och då tog han ett par bilder på sig själv (ingen annan var ju med)

Jag vet inte....är ju ingen fotografisk talang själv - kanske är jag överkritisk?


Först råkade tummen komma i vägen....

Sedan vet jag inte...kanske det var en artistisk vinkling här?



Skrumpna inte ihop nu över att jag är så elak mot min sambo - han tycker det är rätt roligt själv att han är så exceptionellt usel på att fota.

1 kommentar:

  1. Hm, även Rembrandt experimenterade med olika stilar... ;) jonas

    SvaraRadera