tisdag 14 februari 2012

Kärlekens dag!

Olala, idag är det alla hjärtans dag och kärleken flödar överallt i vårt avlånga land..

Vi är ganska ljummet inställda till denna dag, och sällar oss varken till motståndarna eller de som tycker dagen är fantastisk - ibland firar vi men för det mesta inte.

Roligast är ju förstås konstverken man får från dagis från sina små. Här är Svantes hjärta till oss, som han genast tog tillbaka till sig själv när han kommit hem:


Jag är inte säker om de vita tussarna kan vara mitt gamla snorpapper han snott och återvunnit?

Nå, detta datum råkar även vara dagen (för 14 år sedan) som Jonas och jag kanske fick ett glas för mycket innan för västen på en firmafest (mamma läs inte längre) och vaknade upp tillsammans - och fan vet vad som hände, men jag tror han vägrade gå hem...

I vilket fall som helst så kan det hända att vi firar det vissa år...

Många tror nog att vi är helt förtappade och att det finns noll romantik i vårt liv, men så är det ju inte.
När Jonas och jag hade varit ihop i 10 år så fick han ett "alla hjärtans dag"-kort av mig - och inuti det hade jag tejpat fast ett positivt graviditets-test (Svante) och skrivit att han skulle bli pappa.
Jag kände mig väldigt belåten och han fick en fet chock..:)

Idag när det gått 14 år berättade Jonas att det var så betydelsefullt att han behållit kortet alla år i sin byrålåda...
Har ni hört något så underbart romantiskt? Jag bara frågar?...
Killen har sparat mitt KISS i fyra år i byrålådan!

6 kommentarer:

  1. Du har rätt, det är jätteromantiskt på något konstigt sätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja litegrann är det det...eller så får man seriemördar-feeling..:)

      Radera
  2. Synd det inte finns några smailies här, då hade Jonas fått en "tummen upp"!! :-)))
    morsan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var nog lika bra det...han ska inte ha för många tummar upp-då blir han svårhanterlig...;)

      Radera
  3. Underbart härligt inlägg :) :)

    SvaraRadera
  4. Tack Nettan, kul att du läser mig..:)

    SvaraRadera