söndag 19 februari 2012

Helgens bravader.

I fredags åkte jag med ett gäng på utflykt ända ner till Lidköping för att överraska och fira en gammal vän som passerat 40 år för ett tag sedan.

Jag blev hämtad på jobbet och så bar det av söderut - tre tanter som smitit från familjerna på en liten roadtrip. Jag var ganska seg och förbered på en lång bilfärd, som när vi åker ner till öland kan bli rätt dryg, men det kändes som vi bara åkte någon timme istället för de verkliga fem. Det var sjukt roligt i denna bil, och om tjejerna hade lite mer sug efter att stå på scen skulle Babben Larsson & co få hård konkurrens..

Självklart åkte vi fel för att vi babblade som idioter och körde förbi där vi skulle ta av mot Uddevalla och Lidköping. GPS:en hade jag slängt ner i en låda för att jag inte fick tyst på den och där fick den ligga.
Efter en stunds åkning och ett satans bräkande fick jag nog och tog upp GPS:en för att se om vi kunde slippa höra "ta av nästa vänster" hela tiden...
Då först fattade vi att den bräkte för att vi hade missat avfarten och hunnit ända ner till skara på väg mot göteborg istället för vårt slutmål.

Till slut kom vi fram och kunde börja hjälpa de andra tjejerna. Vi var fem stycken som skulle överraska henne och i samråd med sambo hölls hon ute på stan medan vi gjorde inbrott och dukade och lagade mat.

Endast deras 4-åriga, svarta jaktlabrador var hemma, och skruttigare vakthund har jag sällan skådat...inte ett voff kom ur henne och hon blev överlycklig för sällskapet...

Sedan kom hon hem och såg ut så här:


Här hade det varit fest en stund och vi har hunnit bli lite suddiga:


Sedan åkte vi hemåt igen efter frukost nästa dag, allihop okammade och i gårdagens kläder och det skets i tandborstningen (bara jag tog ett tuggummi istället)

Vi var tre lodisar på hemvägen som jäste i bilvärmen och vår chaufför var orolig att någon av oss skulle fjärta i bilen??? Helt fel skräck om man satt bredvid mina armhålor vill jag påpeka..

Badet när jag kom hem var himmelskt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar