måndag 6 februari 2012

Måndag gör jag ingenting...

På måndagar är det verkligen ingen vidare fart i mitt liv...Jag går till jobbet och sedan går jag hem och så blir det tisdag kan man väl sammanfatta det.

Det var roligare på Jonas jobb idag skulle jag tro - han och kollegerna ordnade äntligen fruktkorgen så som de alltid drömt om:



- Nämen, vad är det för snäll kollega som har köpt allt det där gotta till er? undrade jag..
- eeehhh, jag tror någon beställde material...var svaret.

Väl hemma från jobbet möttes jag av ett olyckligt litet troll:



- Berätta nu för mamma vad som har hänt på dagis, säger Pappa.
Svante räcker ut tungan, visar ett litet sår och säger att har har fastnat.

Jag trodde inte mina öron....min lilla avkomma hade gått och slickat på stängslet ute på gården och fastnat med tungan, slitit sig loss och skinnflått sig??? och inte bara han, NÄ - det var två stycken små stolpskott som lyckats sätta sig fast där på stängslet.

Jag kunde bara skaka på huvudet och undra vad mer han ärvt från sin pappa??? Man blir ju lite orolig...

Nå, det var inte ledset så länge - Svante fick en pepparkaka före middagen att trösta sig med och sedan var det överspelat.

1 kommentar:

  1. Att fastna på ett fruset metallföremål är ett viktigt steg i en pojkes uppväxt ;) // Jonas

    SvaraRadera