tisdag 28 februari 2012

Ett frågetecken..

Tisdag kväll och jag sitter och skummar igenom vår lilla lokaltidning.

I den finns ett gammalt mysterium jag inte kan lösa. Kanske det finns en vänlig själ som kan förklara för mig så att jag kan sluta störa mig?

Jag undrar så...det gäller gratulationssidan där man skickar in fotografier och berättar om en födelsedag, bebisar som har fötts, bröllop och dödsannonser.

Kan någon bara berätta för mig varför man skickar in anonyma gratulationer till tidningen???

Jag brukade tycka det var en rolig sida där man kunde se om någon av barnets dagiskompisar fyllde år eller någon gammal klasskamrat hade fött barn, gift sig etc, men se det går inte längre...

Alla barn som fyller år har en text av typen: "Grattis vår finaste prinsessa önskar mamma och pappa"...och när jag läst detta så ser det ut såhär i min hjärna:????????

Vad är syftet? Får man stalkers eller? Jag har undrat länge ska ni veta..

Det här har börjat sprida sig till nyfödda också där man skriver ungefär att "maja och nisse har fått en lillebror - välkommen"...
Observera att man alltid lämnar ut uppgifter om hur lång bebisen är och hur mycket den vägde...men OH NEJ HU, inga namn...

Ja jag har även sett nån sällsynt bröllopsannons med difusa uppgifter om vem som egentligen gängade sig och jag väntar på den första dödsannonsen: "pappa har gått bort"....punkt slut..

Vem är det man berättar detta för med att annonsera? Förstår folk att de annonserar eller tror de tidningen är något slags socialt medium där bara ens vänner ska förstå vem som fötts eller gift sig?

Eller är det så att det är JAG som har halkat efter i tiden och inte hänger med? (kan väl aldrig stämma)

Endera berättar ni varför så att jag också förstår eller så skärp till er för tusan innan jag skickar en RIKTIG insändare till tidningen och gnäller....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar