fredag 19 september 2014

Uppblåst

Jag har en längre tid lidit av en väldigt uppblåst mage.
Eller lidit...den har inte smärtat på något sätt men det ser helt groteskt ut när jag sitter ner och ser ut som jag vore i sjunde månaden. Inte vackert ur någon vinkel.

Bäst jag betonar (mest för kära mor) att det är stor skillnad på att ha en uppblåst mage och min vanliga deg-mage. Deg-magen kan man spänna in någorlunda och den är nästan liten när man vaknar på morgonen.

Därför har jag googlat och satt diagnos på mig själv och ordinerat yoghurt med levande bakteriekultur i, eller probiotika som det kanske också kallas. Det verkar vara en kur som hjälper efter att ha läst lite kring detta.
Jag har inte köpt någon än, men jag ska göra det när jag får tillfälle.

Det är bara en liten detalj som stör i den perfekta lösningen. Jag ryser av bara tanken att äta/dricka det.
Oh min gud vad äckligt att äta en försurad mjölk-massa som kryllar av bakterier. Urrk och blää!
Jag likställer det som om den skulle krylla med fluglarver - tänk en liten fin tugga av det?

Jag måste ha sett för många högupplösta, flashiga bilder av mikroorganismer på jobbet misstänker jag. Så här lär ingen normal människa tänka.


Yummi...
Men förnuftet måste få vinna över känslorna i det här läget. Det är bara att blunda och få i sig snusket.

Lycka till Åsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar