torsdag 11 september 2014

Rekord

Jonas har hållit sig från läsk i lite över 30 dagar nu. Inte så illa va, med tanke på att han inte klarat sig en dag utan de senaste 15 åren? Självklart är jag mycket imponerad, men inte så jätteförvånad.

Någon kanske kommer ihåg att när han proklamerade sitt nya liv för mig då för över en månad sedan så fnös jag och sade att jag hört det förut. Jag sade också något om att jag trodde det skulle ta två dagar innan han trillade dit igen.

Vem skulle inte utkräva revansch efter en sådant överlägsen sågning av karaktären?

Jag är mycket nöjd med mig själv eftersom jag tycker att köpa gasat vatten med socker och en klutt smakämnen i är ett syndigt slöseri med pengar. Om man räknar lite översiktligt och säger att han druckit 20 kr om dagen i 15 år (och då räknar jag väldigt i underkant) så har han pissat ut 109 000 kr...

(...och innan jag hör om några protester huruvida jag lägger lika mycket pengar på chips så vill jag bara säga att det är en investering. Jag får massor med fett på höfterna för de pengarna och det fettet är för framtiden och räknas som mitt pensionssparande.)

Nu hoppas jag att Coca Colan är ett minne blott här i huset. Nästa projekt vet jag inte riktigt än vad det blir. Kanske jag får honom att skaffa helskägg? Inte för att jag är särskilt förtjust i det, men jag måste ju öva.

Good bye for now.

/The Puppet Master

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar