lördag 6 september 2014

Konspiration

Igår skulle vi som vanligt gå ut med hunden efter maten. Jag travade ut och ställde mig utanför grinden och väntade medan Jonas satte på sig skorna och låste dörren.

När jag stod där så kom det fram en grann-tant till mig och började prata. Inget konstigt i det - grannar pratar ibland, även om jag aldrig pratat med just denna tidigare.

Det kanske hade sin förklaring tänkte jag när hon undrade om jag hade sett molnen idag? Ehhh, va? Ja jag har sett molnen? (och så tittade jag snabbt upp för att inte ha ljugit)
Hon började berätta för mig att de moln jag såg inte var riktiga moln utan farliga kemikalier som dom sprutade ut för att skärma av solen och hindra den globala uppvärmningen. Samtidigt som dom förgiftade oss. Detta skedde över hela världen, 28 länder...
Sedan fortsatte hon och berättade att hon varit inne på en stor manifestation i staden för att protestera mot detta och samtidigt som hon pratade om detta blev hon mer och mer upphetsad.
Ett svagt minne om att jag hört om chemtrails förut fick jag, men jag kunde inte komma på vad det var riktigt.

Här hade Jonas tagit med sig Svante och hunden och börjat gå iväg som en signal att jag skulle röra på dödköttet och komma - men det var inte så lätt, man vill ju inte vara otrevlig och gå mitt i en mening.

Hon fortsatte med att fråga om jag såg molnen igår?
- Ehh, nej? sa jag.
- Va? varför det sade hon och gestiklerade.
- Jag tittade inte...sa jag
Tanten slängde händerna i vädret med en uppgiven gest. - TITTADE DU INTE?
- Nej sade jag och började dra mig därifrån
- Dom förgiftar oss och det gör mig förbannad. Inte många vet om detta, fortsatte hon.
- Ja hejdå, jag måste gå nu, sa jag och gick.

Ja inte kan man klaga på grannskapet här - vi är väldigt måna om miljön.

Jag var tvungen att gå hem och googla på det hon pratade om och det verkar vara en konspirationsteori. Jag förstod väl i och för sig det när hon talade om "dom", men inte att det var en så pass stor och utbredd teori som det verkar vara.

Hoppas vi ses igen,  då ska jag berätta om månlandningen för henne och vad som verkligen hände. Sedan när hon är mogen ska jag berätta vem som mördade Palme och varför.
Kanske ska hon få veta var Elvis och Michael Jackson bor nu, men det får vi se. Jag lovade ju dem att inte berätta faktiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar