måndag 8 september 2014

På tiden

För väldigt länge sedan kanske någon kommer ihåg att mina nummerplåtar på bilen blev stulna?
Jag var supereffektiv och ordnade provisoriska skyltar direkt och inom några dagar kom nya på posten som jag på stört tog med mig ut för att montera på. Jag började med att få upp den bakre,
Sedan stötte jag på ett litet problem. Skurken hade nämligen även snott hållaren för reg-plåten på framsidan så jag kunde inte få på den.

Plåten har sedan dess fått ligga i framrutan i väntan på att jag skulle skaffa en ny.
Det var som de där sista listerna som efter en renovering inte kommer på förrän efter flera år då det är dags att sälja huset.

Ja ni förstår nog avslutningen på det här - jag har en besiktningstid i veckan, det är dags att skylten kommer upp. (vet inte ens om det är ett måste, men jag valde att tro det så att jag fick detta gjort)

200 meter från mitt hus, på vägen hem från jobbet ligger Mekonomen och hållaren kostade 69 kr...otroligt att jag har gått och dragit på detta så länge.

Nå vad vore livet utan fula ovanor? Alldeles för ångestfritt antar jag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar