fredag 10 januari 2014

Släktskap

Första jobbveckan till ända - puh!, är det nog många med mig som flämtar.

Morgnarna är aningens tuffa såhär efter ledigheten...

Nu börjar helgen och jag ska idag försöka titta på "på spåret" utan chips - hur nu det ska gå?...(jäkla nyår)
Gubben har ju köpt hem en påse också så det är nästan dömt att misslyckas.

Imorgon ska vi hälsa på farmor o farfar för första gången i år. De har varit i fjällen och vi på Öland, men nu är det dags...

Svante hoppas även att vi sammanstrålar med lilla söta kusinen (ganska färsk)


Vi satt och talade lite löst om släktskapet apro på inget särskilt och kom väl inte fram till så nya briljanta insikter, men det var en detalj vi undrade lite över såhär i moderna tider...

Svante är ju kusin och Jonas blir ju farbror till lilla tjejen, men jag?...

Ja, vad blir jag? Jag är rätt usel på sådant här men förr i tiden hade jag väl blivit ingift faster, eller?

Men nu när inte jag och Jonas är gifta (eftersom vi är så 2000-tal..:)) utan sambos, så undrar jag vad jag blir då?

Jag tänker kanske att det nya ordet idag får bli samlags-faster? Eller finns det något bättre ord? Knull-faster är väl lite väl magstarkt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar