onsdag 15 januari 2014

Neeeej...

Alla som känner mig vet att jag är extremt mörkrädd...rädd för det mesta när jag tänker efter...clowner, fåglar, aliens, zombies och allt möjligt.

Jag gillar ändå att titta på en och annan skräckfilm och rysa lite. Ja, det har hänt att jag fått svårt att sova då. Efter att jag sett "the ring" (för många år sedan) var jag grovt skakad och det tog ett par dagar innan jag kunde sova normalt. Jonas var mycket missnöjd för jag störde honom och hans skönhetssömn då (???)

Oftast är jag modig. Berättade ju tex tidigare hur jag på halloween gick ner i källaren när det var mörkt och jag var ensam i en stuga på landet....

Trots mod är jag den som vänder på huvudet och spanar bakåt när jag är ute och går själv om det är minsta mörkt.

Hur som helst, nu läser jag en ruskig bok som heter "sandmannen"...

Läskig och väldigt bra. Har alla ingredienser med mördare, psykavdelningar och kidnappade barn...

Jag är inte så påverkad. Men så vänder det sakta.

Plötsligt går psyk-mördar-jakten förbi Smedby där jag bor!!! I det läskiga grustaget här bredvid...
Nu kom det JÄDRIGT nära. Varje svart öde vintermorgon vid halvsex när alla sover så strosar jag ut med hunden hundra meter från det området!
(Ni som känner till Väsby - vid rosa grishusen parallellt med kolonilotterna - jag går vid husen alltså, inte ända vid lotterna)

Jag som gått ett par morgnar nu och spanat bakåt efter zombies (såg world war z i lördags) kommer nu gå och vara rädd att bara försvinna upp i rök....hunden kommer dyka upp vid grinden hemma med kopplet släpande efter sig...

TACK MAMMA! För att du gav mig boken och sade att den var bra...
Är du missnöjd med dina julklappar eller? Vad har jag gjort?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar