tisdag 28 januari 2014

Hemma

Tandutdragningen är klar och vi är hemma med neddrogad hund.

Hon har fått metadon som smärtlindring och sitter och glor på mig som en trött pundare.

Ja ni tror nog rätt - jag hajade också till när jag läste i hundens rapport att hon fått metadon injicerat....det som används som heroin-substitut...

Jag blir nästan lite störd....hon har suttit och glott länge nu...

Synd om henne - hon måste gå fler gånger sa veterinären. Alla bakre tänder måste nog ut inom ett år. De var inte i så bra skick.

Sådan herre sådan hund som man brukar säga.

1500:- gick det på. Inte allt för farligt tycker jag. Jag ringde till djursjukhuset här runt hörnet och de sa att där skulle det kosta 4000 - 6000:-. 

Äntligen har jag en veterinär som är min! På djursjukhuset är det så många att man blir anonym. Nu kommer hon minnas mig som "hon med cocker spanieln som har så ruttna tänder"

Jag är nöjd med dagen. Har hunnit vara på öppet hus på den skola vi ska välja till Svante också.

Amen sluta glo då hund - du börjar bli läskig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar