söndag 14 april 2013

Urladdning..

I förmiddags var vi och lekte idyll på lekplatsen - jag, Jonas, Svante och vovven. Solen sken och Svante gungade till himlen.

Två flickor i 8-9 års åldern var på lekplatsen en liten bit bort med sin fluffiga kanin som de gullade med.
Vår vovve nosade efter mat som alltid och på lekplatser kan hon ibland finna lyckan...

Hur som helst när allt var som mest perfekt och solen sjöng för oss - så ser jag plötsligt kaninstackaren komma farande som en kanonkula i rutschkanan och flyga ur den som ett fluffigt fyverkeri.

Jag förvandlas till hulken och kastar i slowmotion kopplet till Jonas, väser: "tag hand om hunden" och galopperar vilt mot flickorna samtidigt som jag skuttar över två gunnebo-stängsel lika fint som jag vore en Kallur.
Jag ryter med min avgrundsröst och hytter farligt med mitt finaste pekfinger och flickorna står skräckslagna och hör ett sammelsurium av vad-i-helvete-gör-ni-med-kaninen-jag-såg-nog-att-ni-försökte-köra-den-i-kundvagn-förut-är-ni-inte-kloka-jag-ska-ringa-polisen-och-nu-går-ni-hem-med-kaninen-annars-ska-ni -få-se-på-cirkus i ett enda andetag.

Sedan såg jag helt plötsligt mamman stå och titta vid staketet när jag gormade så då stegade jag dit och frågade om det var hennes flickor och kanin? Och hon svarade - do you speak english?....
-You bet! sa jag och fortsatte gorma riktigt inspirerad med mina bästa filmrepliker från Bruce Willis...

Behöver knappast säga att de gick hem efter det antar jag? Själv kunde jag vara nöjd efter att ha skrämt skiten ur två små barn och en stackars mamma på vårens första soliga dag...Få kommer antagligen våga sig till lekparken i smedby efter att det rapporterats om en kvinna med rabies där häromdagen...

Vad flickorna såg?....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar