söndag 7 april 2013

Nu ni..

Imorgon måndag börjar mitt nya liv.

För trettiofemte gången ungefär....brukar starta nya liv runt vårkanten varje år - det brukar gå sådär för att uttrycka sig positivt.

Hur som helst så tänker jag pröva en ny kosthållning och se om jag kan tappa de där förargliga badringarna jag har runt magen.
Håhå jaja tänker ni och undrar vilken av alla miljoner metoder jag ska prova?
LCHF, GI, super-GI, flygvärdinnemetoden eller kanske Sahlgrenska sjukhusmetoden? Det finns ju hur många varianter som helst att testa och alla är lika provocerande...

Folk grupperar sig i bantningsmetoder som om de vore en religion och träffar man en representant för någon av dem så försöker de genast frälsa en...
Talar man om vilken metod man själv håller på med får man genast höra att man kommer att dö om en månad om man inte byter till den "rätta" genast.
De "rätta" metoderna brukar gärna bota diabetes, cancer och ge noll risk för hjärtattack och man blir ungefär odödlig - sällan behöver man äta mindre eller motionera heller.

Min metod går ut på att äta tre blåbär om dagen i 45 dagar...

Nämen JA, jag skojade bara...nu allvar: metoden jag ska pröva går ut på att fasta två dagar i veckan och äta som vanligt de andra dagarna.

Ja kom igen nu alla GI:are och LCHF:are och förfasa er..:)

Bring on your helvetes-predikan...

1 kommentar:

  1. Fast du vet väl att chips inte ingår i flytande föda..... ;-))
    gissa vem...

    SvaraRadera