måndag 8 april 2013

God gärning

Den stora svälten har börjat idag...och imorgon är den slut - oh, så jag längtar.

Ingen frulle eller lunch, utan bara några koppar med kaffe i morse och under dagen.
Jag led inte särskilt måste jag erkänna och efter middagen kändes livet riktigt okej.

Däremot så var det kanske inte min bästa ide att gå till blodbussen samma dag som jag bestämde mig för att sluta äta...
Eller rättare sagt att börja med fastan samma dag som jag planerat besök på den.

Det var ju nu på tiden att jag blev blodgivare nyligen. Har bara tänkt att jag borde som många andra, men en allvarligt sjuk väninna fick mig äntligen att förstå att det är NU man behöver ge blod, inte någongång i obestämd framtid.

De är så vänliga och trevliga i bussen, men jag är inte nöjd med deras häst-kanyler ska jag tala om.
Fattar ju att de måste ha en viss grovhet för att det ska bli något rinn men jag ser ut som jag fastnat med armen under bussen efteråt.

Längtar till imorgon - då ska jag ÄTA..:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar