torsdag 28 februari 2013

Attans..

Attans också...Den lille fyraåringen verkar ha diskuterat med sina kamrater på förskolan...

För några fredagar sedan började han kräva mys. Med väldigt bestämda krav. Det skulle vara film och popcorn.

Jag har varit väldigt tyst och aldrig nämnt fredagsmys förr i något andetag.
Borde förstått att de små förrädarna på snigeln skulle svika mig och skvallra.
De kunde inte låta bli att skryta förstås.

Det var bara att vika sig för den lille majestäten. Att neka någon fredagsmys är som  tortyr har jag förstått, så det skulle jag aldrig våga. Nu sitter jag varje fredagkväll med popcorn och tecknad film. För att jag inte ska somna har jag ställt ganska höga krav på filmen. Den får inte innehålla någon nyfiken apa, smurfar eller bilar som jag sett enbiljon gånger.

Imorgon ska vi titta på Pippi. Det blir skoj. Vi gapskrattar åt Tommy när han skrattar. Han ser inte klok ut. Jag planerar även att lura popcornen av honom...det blir en lätt match.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar