torsdag 9 augusti 2012

Vilken dag?

Ja, vilken dag är det egentligen idag?

Jag tappar liksom bort dem under semestern...torsdag tror jag.

Inte så mycket har hänt. Igår fick jag tillfälligt utmattningsyndrom och sov bort halva dagen i soffan. När jag vaknade kändes det som jag hade soppa i huvudet resten av dagen.

Idag åkte vi en sväng upp till borgholm med mamma i släptåg. Exakt på minuten när vi kom fram började det regna. Vi skyndade oss till närmsta restaurang och beställde lunch.

Jag blir ju vansinnigt trött på mathak som tar 99 spänn för en pizza och sedan inte levererar den med oxfile som det stod i menyn...
Ändå säger jag ingenting...
Jag hade bara av vana förväntat mig att få något skumt kött på.

På jobbet berättade en kollega till mig att man kan se hos SCB (statistiska centralbyrån) att vi importerar mängder med åsnekött till Sverige. Det ingen kan förklara är vad det används till...ingen vet. Apro på den sk oxfilen på min pizza...

Detta kanske låter som en skröna, och jag har inte undersökt detta själv men en annan kollega berättade att han packade importerat kött som sommarjobb för länge sedan - då packade han tydligen mycket zebrakött för vidare distribution...

Nämen nu har jag visst spårat ut...

Det här har vi gjort idag - eftersom jag har lite prålig smak - inget kalt och minimalistiskt för mig tack, så har vi satt på stolphattar av den krussidulliga typen. Lovely, ellerhur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar