måndag 27 augusti 2012

Måndag igen.

Så var måndagen avklarad med jobb, middag och hundpromenad - Svante sover sött och trots vilda protester så somnade han med vällingflaskan hängande i mungipan...min hängröv har brett ut sig över fåtöljen - friden har lagt sig...

Helgen försvann i ett huj som den brukar och jag vet inte om jag hann med två andetag ens...

I fredags såg vi "hungerspelen" som film och den var ju sådär måste jag säga. Tumregeln brukar ju vara att om man läst boken så ska man låta bli att se filmen, vilket stämde i detta fall också. 
Kanske att min upplevelse är färgad av de misslyckade snacksen (se föregående inlägg) inte omöjligt, så ska ni se filmen - köp vettiga chips!

Lördag morgon började i skogen med svampkorgen. Jag håller som vanligt på att driva mina kollegor till vansinne på jobbet för att jag bara babblar svamp varje rast, så är det - de måste helt enkelt lära sig att inte låta mig börja prata, lätt som en plätt, ge mig en kaka så är jag tyst en stund...

På kvällen var jag på fest och firade två kompisars födelsedagar.
Nu för tiden firar vi 40+ och festerna är verkligen formidabla om vi jämför med hur vi firade i 20-års-decenniet.
Då bjöds det på salta pinnar och tetran med Åkessons fick man ta med sig själv till den lilla lägenheten vi skulle vara i.
Nu svävar man in på villatomten och får sin lilla fördrink och hör och häpna - efter 40 år i livet kan vi laga mat...
Man bjuds på god mat, juste vin och efterrätt som gör att man dreglar lite lätt.
Efter detta sätter vi oss i en bubbelpool på tomten och har det så bra man kan ha det.

Ja, man skulle kunna tro att det äntligen blivit lite klass på våra fester efter alla dessa år, men så inser jag när jag lärt mig det nya ordet "köttyxa" och även lite tillbehör till detta - man kan säga att språket är något mustigt i min närhet - så förstår jag att vi nog får vänta till vi firar 50+ istället...

Må vi ha skärpt oss då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar