lördag 11 augusti 2012

Vilda djur

Tusan vad mycket vilda djur det finns här nere!

Varje dag är en kamp där jag ser döden i vitögat...

Imorse när vi gick till bilen flög en stare förbi bara någon centimeter från mitt ansikte och vidare in i häcken - jag kved i panik.

Senare skulle vi slänga glasflaskor i återvinningen och jag tror det var minst hundra getingar i containeröppningen som ilsket surrade runt oss och ner i våra påsar och var överallt...
Jag gjorde ett modigt försök men släppte ganska snabbt mina två påsar och sprang flaxande och skrikande och låste in mig i bilen.... Mamma och Jonas fick slåss med getingarna själva.

När jag kom hem skulle jag lägga vaxduken på utebordet, tänkte jag - den hängde nämligen över en stol sedan fönsterfixet - nå, jag grabbade tag i den och lyfte upp den varpå en gigantisk harkrank flög upp och så när bet strupen av mig...Huuuu!

Jag känner att jag för varje dag blir mer och mer lik Lara Croft i tombraider...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar