måndag 6 augusti 2012

Jag mötte Lassie.

För några veckor sedan var jag och handlade på Ica hemma i upplands väsby.

Framför mig i kön stod någon som verkade bekant...

Nämen för tusan, det är ju Stefan Ingves tänkte jag. (ni vet, riksbankschefen)

Men så spanade jag närmare och såg att han var klädd i en sketen grön t-shirt från stadium (de där som man köper tre och betalar för två) och sådana där lite pösiga jeans som alla herrar över 55 år har. (var köper de dem? De är så gräsliga att de inte borde finnas?) Och billiga sandaler.

Näää, jag tror nog inte det var han. Jag spanade ändå vidare när vi gick ut för att se om han klev in i en lexus, men han hoppade in i en liten fjösig, rätt gammal, golf.

Hehe, ja vad är oddsen att man möter honom på ica i väsby liksom?

Men så läste jag expressen igår, och såg en sådan där evinnerligt trist lista över vem som tjänar mest i din kommun.

Tror ni inte på fan att gubben stod listad under upplands väsby???

Det VAR för tusan slashasen jag såg på Ica ju...

Skönt att se att han inte vältrar sig i lyx i allafall, nästa gång ska jag fråga om han behöver några råd från en snåljåp till en annan liksom...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar