fredag 17 maj 2013

Så har det hänt igen.

Då och då händer det mig.
Ett skönt gammalt talesätt beskriver det exakt. - När snålheten bedrar visheten....

För ett par veckor sedan var jag i Sollentuna och köpte schampo och balsam i två gigantiska flaskor.

Svindyrt blev det och när jag såg kassörskan slå in 700 spänn så kissade jag nog en liten droppe i byxan av förskräckelse.
Sedan kom ögonblicket när ordspråket slog till - nämligen när hon frågade om jag ville ha pump till flaskorna för 40 kronor styck?

- nej tack, sade jag.

Till mitt försvar får jag väl skylla på att jag var i penningpungs-chock och inte tänkte spendera en enda krona till på ett år.
(Den gick såklart över efter en stund)

Hur som helst så har jag kämpat i duschen sedan dess...

Dunken är tung och hal och så stor att jag inte når om den med handen för att klämma ut innehållet. Jag blir förbannad på mig själv varje morgon ju....

Jojo, mina vänner - ett varningens ord. Så kan det gå om man får snål-slag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar