onsdag 1 maj 2013

Debut

Idag gjorde jag debut som moral-tant och anmälde ett inlägg på Facebook...

Jojo, någon gång ska väl vara den första antar jag?
Men helt ärligt trodde jag aldrig att jag skulle orka bry mig om något där överhuvudtaget. Inte så att jag skred till handling iallafall.
Trodde att jag sett det mesta där redan i form av halvrasistiska statusar, arga påhopp knäppa uttalanden och småsnuskiga bilder.

Trodde jag var lagom avtrubbad faktiskt.

Nå, plötsligt skrollade jag fram en stor, rakad, piercad snippa med blåmålade fingernaglar som grävde där i....

Nej, ingen av mina vänners inlägg, utan ett sådant där som får tusentals likes och delas av massor .
Antagligen för att budskapet var något som ses som positivt...det var "det är min kropp och jag gör vad jag vill".

Glöm det, tänkte jag och anmälde bilden som stötande.
Fick ett mail lite senare från Facebook att inlägget var borttaget.

Hehe, vad man känner sig gammal vissa dagar när man gör sådant här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar