onsdag 22 maj 2013

Alles gut.

Jag har nyss anlänt till Berlin minsann! Har installerat mig på mitt hotellrum som är jättefräscht, fixat wifi och varit och handlat lite.
Berlin är en ståtlig stad. Fasligt grön och ren såg man vid inflygningen. När vi landade på Tegel (flygplatsen heter så) så tittade jag nyfiket ut genom fönstret på flygplanet och såg - ja vad gissar ni?.... Jo, jag såg ett fett kärnkraftverk någon kilometer från landningsbanan...??

Kanske inte just där jag själv hade placerat det...inte för att jag misstror tyskarna och dess piloter - men en och annan rysk Airbus (som gärna ramlar ner) brukar väl komma och flyga här, eller???

Har zappat som en galning på tv:n men ALLT är på tyska....just nu är det "big bang theory" på detta språk som var tredje svensk glömt från högstadiet. Leonard i serien heter nu Lennarth...hoppas fortfarande på tur och att jag hittar engelsktalande tv.

Nu ska jag softa ett tag innan det ska vara ett litet möte senare. Imorgon är det seminarie och föreläsningar hela dagen .

Förresten som förälder med småbarn njuter jag av detta..

Kanske jag saknar familjen litegrann då. Men imorgon när jag står i hotellets frukost buffé kommer jag tänka: oooooo jaaa, detta förtjänar jag...:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar