fredag 28 december 2012

Trist

Jag lider för närvarande av tandvärk (sedan juldagen) och ni förstår säkert att jag inte är så rolig att ha att göra med då...

Är rädd att det blir ett fasligt gnäll här i bloggen om jag väl börjar skriva om det, så jag har legat i träda ett tag.

Jonas jämför mig med en grinig gammal björn, men det är bara fabler...jag är knappast gammal...

Hur som helst finns det ett par glädjande detaljer i denna onda soppa och det är att jag är född i modern tid som innehåller panodil och ipren som jag idag har en kortvarig, stormande affär med - vi kan inte få nog av varandra utan förenas varannan timme ungefär.
En annan glädjande detalj är min försäkring hos folktandvården som ger mig gratis tandvård.

Jag var nere igår och lät tandläkaren gå igenom munnen, men det gick inte att hitta något som helst fel i min mun.
Röntgenbilder och diverse undersökningar och frågor hjälpte inte att besvara vad som var fel.
Jag kunde inte ens säga vilken tand det var som gjorde ont (alla på hela vänstersidan var mitt svar)
Sååå, tandis ville avvakta och inte borra upp något i onödan för att se om det kunde vara något under fyllningen på någon av tänderna.

Han sade att det faktiskt kunde vara mitt herpes-sår på överläppen som var boven i dramat, som gav sig på nerven och gjorde mig ont...
Det där låter som hokus pokus gubbe, tänkte jag men sa inget.

Hur som helst blev jag hemskickad med order om smärtstillande och herpes-salvabehandling och så skulle vi se om det blev bättre eller värre.

Vi är alltså tvungna att vänta på att det blir värre (går ju knappast) så att man kan bestämma smärtan till en tand, eller att det blir bättre.

Just nu är det status quo. Varken bättre eller sämre så jag har inte kontaktat dem för återbesök.

Det lite skojiga är att OM jag måste få komma i helgen (som inkluderar nyår) så måste jag ringa 112 först för att kunna få en tid...det sitter ju i ryggmärgen på en 70-talist att man bör vara döende först innan man ringer dit och det känns svårt att rättfärdiga med tandvärk (även om det är plågsamt)

Kanske kan man yrka på att herpesblåsan är trolig böldpest om det kommer till den situationen...

Jag oroar mig smått för att man kanske måste uppleva nyår spiknykter...hur ska det då gå med mitt rykte?..det blir ju krossat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar