måndag 31 december 2012

Nyår.

Så var det nyårsafton som här firas mycket lugnt.
Middag med mamma och lite snacks och film senare så får vi se om vi ens orkar vara uppe till tolvslaget...(eller trollslaget som man kan kalla det efter ett par glas champagne)
Förra året gick vi och lade oss klockan 22.00 vill jag minnas...

Jag är full av smärtstillande och penicillin så detta nyår blir helt vit, vilket är nästan som vanligt..vi brukar inte slå runt särskilt ens denna stora dag..

Om någon är intresserad av menyn så var det potatisgratäng med västerbottenost och smördegsinbakad fläskfilé med sparris, paprika och champinjoner.

Det fick godkänt av de kräsna gommar som var här.

Jag satt och åt med huvudet på sned och tuggade försiktigt pyttelite mat med mina friska tänder på högersidan. Jag har nämligen fortfarande mycket ont. Svante satte en liten köttbit i halsen och kräktes i sin tallrik och Jonas fick någon allergisk chock och blev alldeles mörkröd och varm runt ögonen.

Det var väl den fina maten antar jag, vi är mest vana vid falukorv och pommes frites...

Hur som helst - Gott nytt år på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar