måndag 3 december 2012

1:a advent

Så har första advent passerat och jag är redan kräk-trött på lussekatter och pepparkakor fast det bara gått så kort tid...jojomänsan, en tre eller fyra stycken bullar har jag nog petat i mig...

Inte vågar man säga något ont om detta heliga saffrans-as heller - men här i det lilla fönstret till min värld så kan jag vara lite "Grinchen" och berätta för er att det där sketna bakverket är världens tristaste fikabröd...

Nu kanske det blev lite dålig stämning här, så jag får väl vara lite ångerfull och säga att glöggen är i alla fall jättegod och jag får väl erkänna att jag blir glad av lusse-lukten också.

Hur som helst var jag ute i en virvel av nöjen hela helgen och det var nästan skönt att gå till jobbet idag igen.
I fredags var jag ute och åt med en gammal studiekamrat och hans bolag på en polsk restaurang vilket var otroligt kul. Maten var fantastisk där men serveringen var visst polsk riksdag och vi fick vänta en oerhörd tid på maten.
Om ni tror jag överdriver så får ni här chansen att avgöra själva: kl 18.00 slog vi oss ner runt bordet. kl 20.50 kom maten in...
Vid midnatt sade askungen (läs: jag) att hon var tvungen att gå så hon inte missade sista tåget hem, och sedan gick hon 20 meter ner till sveavägen och där dog den ambitionen och hon tog en taxi istället.
Amen vadå? Det var ju kallt?...och vem vet om pendeltågen går - det var ju lite snö?

Lördag och söndag var en enda lång seriefika-turné (bästa sättet att turnera) - lussebulle, lussebulle, lussebulle (mmm...mums)....

I morse var det kallt som alla säkert märkte - jag tror jag stod och skrapade nån slags permafrost från bilfönstret i en kvart innan jag kom iväg...det var helt omöjligt att få hål på den. Jag lyckades till och med få träningsvärk av detta - precis där mina vingar skulle suttit om jag haft några....känns lite skumt måste jag säga.

Sedan har jag en liten, liten notis till biltillverkarna:

Det är så att eftersom jag gått igenom alldeles för många bilköp (minst åtta) så har jag ju sett att sedan slutet av 90-talet så har stjärtvärmen krupit in som standard i de flesta bilar. Ganska länge sedan faktiskt...
Jag har väntat och väntat sedan dess (20 år) på den förbannade värmen i ratten och i växelspaken och jag undrar: var är den???
Röven är det fetaste jag har (och tittar ni på julskinkorna i kyldiskarna nu så ser ni att alla har en rejäl svål.....det har de flesta i bilköpar-åldern också.)
Jag fryser inte så akut om den. Det gör jag dock om mina magra fingrar (nej, inget av bukfettet har lust att vandra dit) så snälla - sätt fart nu, jag vill inte köra i tjocka vantar.

Och NEJ, jag vill inte ha en ratt-muff...jag har redan en muff men den vill ni visst att jag ska grilla med stjärtvärmen eller?

Ja.
Glad 1:a advent då...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar