tisdag 11 december 2012

I-landsångest.

Vi ska ha julbord med jobbet nästa måndag.
Vi är en ganska liten grupp människor och företaget har beställt catering.
Jag och kollegorna har pratat ihop oss om att vi gör lite knytis och fyller på julbordet med lite extra smått och gott förutom grundutbudet som kanske kunde bli lite torftigt - det talades om lite ost och kex - kanske lite pepparkakor eller en rolig burk sill, inget märkvärdigt eller dyrt.
Det lät jättebra tyckte jag ända till det bestämdes att man skulle bestämma själv vad man skulle ta med sig och skriva upp det på en lista...?

Nä men det går inte!...Sådan här oordning klarar jag inte av - detta måste ju beslutas demokratiskt och i samråd? Listan har varit uppe i två dagar nu och de flesta har skrivit något, men inte jag. Vad ska jag skriva? Det finns för mycket att välja på.

Sedan vill jag bara tala om att folk glatt har bestämt sig för att ta med ostar, pateér och sill till bordet utan att fråga någon annan än gud...jag äter ingenting som luktar tåfis, muff eller ser ut som spya på julbordet. Det verkar vara anarki och osynliga normer som bestämmer vad som är rätt här?

Jag vill bara sparka bakut.

Det bara kliar i hela kroppen och alla röster i huvudet väser: Skriv att du tar med dig grillchips på listan....

Jag behöver verkligen ladda om batterierna under julledigheten, inget snack om den saken....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar