torsdag 29 november 2012

Utveckling.

Dagis har haft julpyssel här i Lapplands väsby.
Ja, jag vet - det är skandalöst tidigt och nästan ett helgerån att göra sådant i november redan.

Förmodligen hade ingen av föräldrarna någon vidare julkänsla där, men barnen var väldigt entusiastiska och sugna på pyssel. Jonas blev varmt välkomnad av Svante.

De kom hem med varsitt konstverk och båda två pöste av stolthet när de kom hem, och de slogs om att få visa mig sin tomte som de gjort...
Inte för att jag på något vis vill lägga ett moln på någons skaparglädje och kreativitet det får ni absolut inte tro.
Jag berömde dem såklart båda med glada tillrop och vi stampade allihop fram till hyllan i vardagsrummet och ställde dem på hedersplats.


Där står de och glittrar.

Men så har jag en liten liten fråga?....

Bara en liten...

Kan man se skillnad på vilken tomte som är gjord av en 4-åring och vilken som är gjord av en vuxen (som för övrigt anser sig vara bra på att rita)???





Eller är det bara jag???

2 kommentarer:

  1. Tror inte jag tänker våga mig på att gissa vem som gjort vilken..... :-))
    morsan

    SvaraRadera
  2. Haha, det är ju det jag menar...:)

    SvaraRadera