torsdag 22 november 2012

På plats

Så var det då dags att visa upp underverket som jag vill gosa med varje kväll nu för tiden. (Jonas är hemskt avundsjuk)

Vår lilla schimpans skickades raskt i säng när soffan anlände. Det blev en del delar kan man säga...ganska många var det...Så här brukar det faktiskt se ut i vårt vardagsrum till vardags - men denna gång var bombnedslaget färgkoordinerat.




En sådan här hög gör mig lite lätt rebellisk och jag undrar hur IKEA lyckats lura i hela svenska folket att det är naturligt att skruva ihop sina egna möbler. Just i det här ögonblicket när man har en möbel i tusen delar framför sig känns det att någon annan borde göra det. Jag låtsades hur som helst att det var väldigt viktigt att stänga av diskmaskinen i köket så att gubben skulle hinna ta upp monteringsbeskrivningen..



Det här är ett känsligt skede och innan han greppat delar och anvisningar får man inte säga något dumt - så mycket har jag lärt mig...då blir det himla dålig stämning.

Monteringen gick riktigt smidigt och varannan minut hörde vi lilla apan uppe i sin säng ropa: Mamma, är ni klara? Han hade fått löfte att komma ner när soffan var sittfärdig - och när det var dags hann jag knappt ropa ner honom innan det var fullsatt i soffan...


De var märkligt snabba - nästan som om det bjöds på kakor eller något...

Supersnygg va????

2 kommentarer: