torsdag 28 juni 2012

Resa.

Imorgon händer det äntligen lite grejor för en gång skull.
Min härligt hängiga röv ska lämna soffan och bege sig ut i skärgården på en liten tripp och en väninna fyller år....

(Jag hoppas jag kommer ihåg att ringa henne nu när mina fredagscirklar blir så rubbade.)

Vi är sju tjejer och åtta vindunkar som ska rymma från sina familjer imorgon.

Ut i skärgården till nämdö och bo i en stuga över helgen utan att göra något särskilt.
Det blir antagligen lite Robinson över det hela eftersom det endast finns kallvatten och torrdass...

Tror nog att jag ska överleva denna strapats, men det säger jag bara - tar maten slut klubbar vi ner den svagaste och lägger på grillen det är ett som är säkert, jag planerar att bilda pakt redan på båten...

Detta betyder tyvärr att jag får åka röv-pendeltåget imorgon och det gör mig redan lite småsur. Det kan hända att jag bara för att liva upp stämningen tar upp mina fläskkarrer som jag har med mig i ryggsäcken och börjar fråga min bänkgranne om den har något marinadtips...

Nå, Jonas gnäller redan för fullt om att han blir övergiven, men det kan han gott ha tycker jag...

Jag kommer ju komma hem som en stukad liten människa, trött och smutsig och som omedelbart knäböjer och kysser sin toalett ju..
Jag kommer vara så tacksam att Jonas kan vara kung en hel dag!

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får kul!
    morsan

    SvaraRadera
  2. Ja det blir nog skoj! Håll tummarna för bra väder... 7 kärringar instängda i en stuga är nog ingen succé..

    SvaraRadera