måndag 25 juni 2012

Kompenserar...

I midsomras slank det ner både det ena och det andra i degmagen.

Det mesta med ett följe av vispgrädde...

Det var tårta, tårta, tårta och chips och bearnaisesås till allt på tallriken.

Nu är kroppen inställd i mode glupsk och jag visste mycket väl att bara middag skulle inte räcka idag...

Därför ska jag hetsäta kalorisnålt ikväll tänkte jag...nä ingen ide att försöka hejda mig...som att stoppa en kackerlacka när ljuset tänds...

Middagen stökades undan som taberaset i katthult och efter en liten hundpromenad kände jag mig lite hungrig igen...så jag grävde fram min proviant och njöt av ett halvt kilo tomater, följt av ett halvt kilo stekt vitkål....

Äntligen var jag ordentligt mätt! (bara ganska mätt funkar inte)

För säkerhets skull har jag ett halvkilo tomater kvar, om jag skulle bli hungrig igen...

Man kan aldrig veta.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar