söndag 3 juni 2012

Oh, du late..

Skulle iväg på förmiddagen med fårskocken (en del kallar kaoset i hallen för familj) och fika hos farmor.

Mina glasögon låg på övervåningen och jag tänkte: - skit samma, jag orkar inte galoppera upp - svärmor gör sig bäst i dimma...
Och exakt i det ögonblicket - när jag valde att strunta i dem, så gick jag in på en stig som ledde till att jag blev lite sur...

Jag bestämde mig nämligen på hemvägen från farmor, med två bitar kladdkaka i magen och lätt illamående, att jag behövde köpa lite saker i centrum - bland annat hårfärg (hmmm, det börjar skimra en del grått)

In på "kicks" och där stod det verkligen en miljon olika färgkartonger på en hylla...och alla har text på sig anpassad för smurfar! De verkar tävla med varandra om hur mycket text de kan klämma in på kartongen och hur små bokstäver de kan få till...

När jag står där med kartongerna en millimeter från näsan och äntligen har kisat in texten så är det förstås finska ord...de svenska stod på annan plats...

Självklart ger man upp och kommer hem med toning istället för färg. För er som inte vet skillnaden är toning färg som tvättas ur blixtsnabbt efter ett par gånger och därmed pengar i vasken...

Så just ikväll är jag mörk och muskig i huvudet, och imorgon när jag tvättat håret är jag tillbaka till kommunalgrå...

Så kan man också sätta sprätt på en hundralapp en söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar