söndag 20 december 2015

Tips!

Jag har ett väldigt bra och användbart tips. Det gäller väl mest för de människor som liksom mig har svårt för den svåra konsten måttfullhet.
Akta er för att äta för mycket ugnsbakade kålrötter på en gång.

Efter en kålrotsmassaker härom kvällen satt jag i soffan och sniffade i luften och undrade varför det luktade kräk?
Jag misstänkte genast att någon (läs: Svante) hade spillt mjölk i soffan för var det inte sur mjölk jag kände pustar av?

Jag lade mig på knä i soffan och sniffade och sniffade men kunde inte hitta någon snuskfläck alls.
Jag satt ett tag till och kände de där puffarna och blev mer och mer konfunderad.

Till slut gick det upp för mig att det var frän kålrot jag anade i luften....jag insåg att någon sorts ånga steg från magen upp i näsan bakvägen och gav den mysiga kräk-lukten..
Helt galet, jag vet - jag fick en svår chock såklart...och ännu värre - tänk vad min andedräkt måste ha svidit?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar