torsdag 3 december 2015

Hittepå

Idag tyckte jag att det verkade vara en bra dag att göra julgodis med familjen.
Saknar dock det där riktigt brinnande intresset för bakning, så enkelt och snabbt måste det vara.
Jag brukar bara smälta blockchoklad och hälla i hasselnötter och russin i smeten och dutta upp det i knäckformar. Gott och lätt. 

I år kände jag mig inspirerad...jag sa till Jonas att köpa cashewnötter istället och så hittade jag längst in i skafferiet både en halv påse valnötter och en halv påse salta jordnötter...i med dem bara.


Jag kan inte bry mig mindre om det blir superäckligt eftersom det är skapandet (eller drällandet vid spisen) som är roligt. Men jag har nog ändå en fast tro att allt man doppar i choklad blir synnerligen gott. Till och med russin (det otyget)
(Gräshoppa doppad i choklad är likväl ett undantag som jag aldrig tänker smaka på)

Imorgon blir domedag då vi testar. Mums säger jag redan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar