onsdag 30 december 2015

Öhh oohh...

Oh no...
Han höll sin del av överenskommelsen. Den vi skakade hand om i oktober typ. (Men då verkade det ju så rimligt) 
Han har slavat och svettats, svurit och kämpat...
Jo men det gjorde han - speciellt när jag eldade i kaminen så att det var 30 grader inomhus...


Han har skrapat och slipat vägg medans jag har legat i soffan och svullat praliner och apelsiner...och nu är han färdig!

Helskotta också - nu är det tapetseringen kvar som råkar vara min uppgift...

Bara att spotta upp sig och utföra sin del av avtalet antar jag? Tror inte att min ursäkt om att det är nyårsafton imorgon kommer skapa några känslor av att jag borde slippa undan hos Jonas överhuvudtaget. 

Möjligen om jag skulle propsa på att jag hade en trerätters-middag att laga för min älskade denna speciella nyårskväll - men ni som känner mig vet att jag nog hellre rycker ut mina naglar än det (romantik-floskel kan andra ägna sig åt, vi gör det på annan tid än nyår och allahjärtansdag) - tapeter och klister - bring it on vettja! Nu ska det bli fint....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar