onsdag 9 december 2015

Konstnären i mig.

Igår var jag med på en variant av team-building med jobbet.
Vi besökte ett museum för en Uppsala-konstnär (Bror Hjorth) där vi fick en rundtur med guide som berättade om hans konst och liv.
I min själ råder rena kulturmörkret (jag kan absolut ingenting) men ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag konst och kultur. Helt naturligt för tanter har jag förstått.
Det hela avslutades med att vi alla fick en lerklump som vi skulle skapa något av.
Det kunde vara vad som helst men det skulle vara något levande - vi hade en kvart på oss.

Jag kan säga så här, alla kollegor gjorde ett hav av fantasifulla små skapelser runt omkring mig. Det var träd, djur och aliens...I min hjärna var det mörkt...becksvart...och jag började tafatt knåda till en groda. Den var grymt ful men det gjorde mig inget. Men efter ett tag förstod jag att jag bara härmade en grej jag köpt till trädgården och då klämde jag föraktfullt ihop den till en gyttjehög. Då var det två minuter kvar. Va?! Vad gör man på två minuter? Ett Fabergé-ägg??! Nej det var bara att rulla ihop degen till en boll och sedan stå där med skammens rosor på kinden när vi gick igenom verken efteråt..

Så slutsatsen blir nog att jag inte ska säga upp mitt HBO-abonnemang på ålderns höst när jag får tråkigt och funderar på att ta upp en hobby...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar