tisdag 29 september 2015

Missnöjd

I morse lämnade jag in min lilla bil för service och jag rånades iskallt på 3000 spänn för ett oljebyte, nytt oljefilter och man tog av och satte på de bakre bromsklossarna (tror inte jag fick nya - då skulle det väl stått på kvittot?) samt ett papper med 22 kryss av delar som kontrollerats.

Alltså det kanske låter som 3000 spänn i era öron men för mig har de alltså skruvat ur en liten skruv under bilen och tömt ur olja. Satt tillbaka den och hällt i en ny flaska. Byta filter är som när ni byter dammsugarpåse och sedan har man glott på några punkter och gjort det jobbiga att rita 22 kryss...
Det här var minimiservicen som de vill att man ska göra varje (!) år. Självklart tillkommer något dyrt ibland.

Nästa gång ska det bytas kupéfilter...
Antar att det filtret skyddar utemiljön från att förarens och passagerarnas andedräkt kommer ut i naturen...

Det här stör mig något otroligt. Jag har ju köpt en svindyr bil för att slippa serva den så himla ofta. Peugeot har längre serviceintervaller än mig nu - jag är i chock?!

Fordonsbolaget - jag är grymt missnöjd med er och det är ju synd för er då jag är den som köpt flest bilar i hela norra Stockholm, och lär ha minst 20 bilköp till i framtiden innan körkortet dras in pga demens...

Ät grus!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar