söndag 13 september 2015

Lugna dagar

Helgen är slut och jag med den.
Fredagen var jag duktig och tränade för att sedan cykla hem och äta lövbiff med rösti och bearnaisesås. Med chips till efterrätt. Samma gamla nollsummespel som pågått i alla år alltså.

Lördagen var dagen jag försökte smörja mitt sociala hjul och jag fikade och fikade. På kvällskvisten var jag bjuden till Guldfot - hon skulle baka scones och bjuda på te. När jag plingade på dörren fick jag genast en åthutning för att jag var för tidig - hon hade meddelat på telefon att tiden var framskjuten 10 minuter. Det hade hon turligt skickat till någon helt annan person än mig visade det sig vid närmare koll och det var ju  en lättnad för mig - tur att hon är lika senil som jag...så i 10 minuter fick jag uppleva hur man lagar middag till man och tre barn samtidigt som man pratar med väninna. Imponerande.

Det var mycket gott och trevligt, scones är väldigt bortglömt idag men jag är övertygad om att skägg-hipstergängen snart kommer upptäcka dem igen och så blir det scones-trend utav guds nåde. Självklart bakat på något udda vietnamesiskt kvist-rismjöl med bakpulver producerat ur en larv-stjärt.

Nästa vecka ska jag verkligen försöka ordna service på min bil. Hämta Svantes pass efter jobbet någon dag och så tror jag det är dags för lära-känna-samtal med läraren i skolan. Det lär bli jag som får släpa mig dit eftersom hon är supersnygg....här ska det inte läras känna allt för mycket menar jag...(lol) Suck - livet är lika glamoröst som förra veckan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar