onsdag 20 augusti 2014

Tjusigt

Konst eller konstigt, det är frågan?
På jobbet har det anlänt ett konstverk som sattes upp för några dagar sedan.

Det är en del av en installation och jag kan väl säga direkt att jag inte förstår den. Alls. Ens ett litet uns.

Kolla in denna:


Ja, det föreställer alltså ett gäng getter som hänger ut huvudena ur en mussla...?
Materialet den är gjord av är oxhud...
Min lilla Cocker spaniel skulle antagligen bli överlycklig om hon såg detta gigantiska freak till tuggben...

Först tappade jag såklart hakan när jag såg den. Nu är jag störtförälskad! Den är ju som tagen ur en skräckfilm och caféet som har servering bredvid har redan klagat på den.

Nästa vecka kommer konstnären på besök för att förklara för oss konst-handikappade (läs: jag) vad som menas. Jag ser fram emot detta med spänning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar