måndag 18 augusti 2014

Tandläkaren

Sitter i väntrummet hos tandläkaren. Jag är en kvart tidig.
Jag skyndade mig så att jag skulle hinna till apoteket innan. Jag har ju ätit lunch och ville inte direkt ge en halv portion till min tandläkare så tuggummi och tandtråd skulle inhandlas och sedan skulle en behandling ske på toaletten här.

Jag kom fram, packade upp påsen och häpnade. Har jag haft en liten stroke tro?


Det här är inte tandtråd alls...det är en gel och en liten flaskborste som visserligen ska in på tänderna och smetas in, men det blev inte särskilt rätt...(jag kan förövrigt berätta att gynekologen använder typ en likadan flaskborste när de tar cellprov ni-vet-var...slår vad om att hälften av er inte ens tittat?)

Hur som helst har den där tjockisen inte en chans att komma in mellan mina tänder. Det är trångt som mellan benen på en nunna - tandläkaren kommer säga: - Åh, pasta....?....och ost...?

Nä, ni vet inte vilka kolossala berg av mat jag kan få ut när jag "flossar". Usch, jag kommer få skämmas ögonen ur mig snart...

10 minuter kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar