måndag 25 augusti 2014

Söndag i efterskott

Oj vilken skräck-natt jag hade igår.
Iphonen hängde sig ju under uppdateringen och den gick inte att stänga av. I morse när jag vaknade var den fast i samma läge. Jag trodde det inte, men jag verkade ha precis hela livet i den där lilla glasbiten...
Var lite piggare i hjärnan på morgonen och kunde klura ut hur jag skulle stänga ner telefonen och starta om den. Det fixade biffen.

Hur som helst, med den chocken lämnad bakom mig så har jag haft en ganska fartig helg och den var över på ett kick. I söndags var jag söder om den kungliga hufvudstaden och hälsade på familjen på pappas sida.
Min faster från Malta hade rest hit och ville träffa oss.
Hon skakade hand med Jonas och frågade mig om det var min äldsta son? Jonas blev stormförtjust såklart och vill nu åka till Malta och hälsa på sin favorit-ingifta-faster. Själv undrade jag ju tyst inombords om jag såg ut som jag supit i fyra dagar eller något - såg jag ut som Jonas morsa???? (alltså nu kanske det lät som om hon brukar supa i fyra dagar, men det förstår ni väl bara är en språklig kullerbytta?)

Här är lite bilder. (och det är bara bra att de är lite mörka och oskarpa - glömde be om tillåtelse att visa dem - glöm bort dem exakt efter ni tittat klart tack!)

Här är vi:





Kusinerna hade otroligt kul - Svante gör sin vanliga foto-min (hulken-vrål) och det är omöjligt att få honom att sluta med det. Han tycker antagligen att han ser väldigt cool ut eller något.


Allvarligt - jag kanske ser ut att höra hemma på zoo, men alltså knappast som att jag kan ha en 38-årig son?



Den här skäggiga slusken? Ofattbart!

Och jajamän - ett kilo till fick pappas fru nog på mig. När jag såg vad hon hade bakat och bullat upp visste jag att det inte ens var någon idé att försöka stå emot - mums.

Senare på kvällen åkte jag och firade en väninna som fyllde år - så var väl söndagen slut ungefär.

Hejdå..:)


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar