söndag 7 juli 2013

Varmt

Varm helg och hunden har flåsat när vi släpat runt henne på promenad. Hon är inte road och hon kastar hela tiden lömska blickar på mig som lyder "kärringjävel, jag har en päls på mig och det är 27 grader...tag hem mig!"

Det har även blossat upp en mindre strid här hemma i sovrummet nu de senaste dagarna..
Ja nu äntligen blir det spännande tänker ni - kanske hon skriver något smaskigt?

Näe, striden står om fönstren. Huruvida de ska vara öppna ordentligt så det kommer in luft och vi inte dör svettningsdöden, eller om de bara ska vara öppna en liten liten springa så att inga insekter riskerar att komma in.

Jag lämnar inte ut vilken fönsteröppning någon står bakom så här på nätet - men jag kan säga som så att jag själv är paniskt rädd för insekter...

Ni kan ju också gissa vems variant som råder om det roar er. Avslöjar inget, men en av oss hotar med att för alltid knipa ihop benen om hon inte får som hon vill ...

Den tropiska känslan är ju underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar