onsdag 17 juli 2013

Jobb, jobb...

Idag sken solen extra energiskt och vi åkte ned till stranden.
Det var riktigt hett så att till och med den största badkrukan (läs: jag) badade.

Vi stod ut i hettan i två timmar sedan vek vi ner oss för Svantes tjat om glass, och åkte efter det hemåt.

På eftermiddagen gjorde vi lite riktigt arbete och började bygga på vår altan.

Alltid när solen gassar som mest hittar speciellt jag på att det ska göras något tungt arbete. Något år då det var ökentempreratur tyckte jag det var läge att lägga en stenaltan utanför vår lada.
Kanske inte mitt smartaste drag, men fint blev det. Själv hade jag väl solsting i tre dagar.

Så här långt kom vi idag. Observera att vi hade Svante mitt ibland tigersågar, släggor, borrar och bråte med spik i. Vår barnvakt (mormor) hade åkt till Böda över dagen så han fick vara med oss. Det var ett fasligt spring efter honom kan jag berätta, för att han inte skulle råka ta självmord...



2 kommentarer:

  1. Klart impad!
    "den flyende barnvakten"

    SvaraRadera
  2. Jamen vi också...både impade och jätteförvånade att vi lyckades...:)

    SvaraRadera