lördag 8 juni 2013

Sol och värme

Fint väder och värme har vi fått njuta av idag.
Dagen startade med en lång skogspromenad, där Jonas och hunden tog sitt första dopp till Svantes stora förtjusning.
Han kastade glatt kottar i vattnet för hunden att jaga - siktet var väl sådär då de flesta hamnade i pappas huvud (nästan)...

När vi kom hem tog Svante och jag cykeln och trampade iväg till affären och köpte glass och jordgubbar som vi alla smaskade upp ute på altanen.

Jag är så sabla nöjd med gardinerna jag satt upp (eller vad man ska kalla dem) som gör att vi sitter alldeles ifred även om grannarna är ute på sin altan. Jonas blir nästan galen då denna mening tvångsmässigt går på repeat från min mun...

Efter det slocknade 4-åringen efter de vanliga vilda protesterna och jag tog tillfället i akt att sanera i vår ekonomi. Jag måste ta tag i alla våra abonnemang som ligger och skräpar och kostar pengar i onödan.

Vår fasta telefon kommer att försvinna - och det har tagit mig ca sex år och faktumet att ingen (utom en och annan försäljare) har ringt på den under dessa år för att få igenom det förslaget.

Mitt gymkort ryker nu också - det har kostat tillräckligt och inget har jag fått för det heller. I många år har jag betalat snällt varje månad och nu får jag veta att man måste gå och träna (!) för att valkarna ska försvinna..?

Ikväll är det grillning och pool-badning med väninnor som står på schemat - inte helt fel....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar