torsdag 20 juni 2013

Bring it on...

Idag var jag så nöjd.
Jag körde bil söderut tillsammans med tvåmiljoner andra svenska nötter och måste säga att pulsen var väldigt lugn för att vara dagen före midsommar. Tycker det flöt riktigt bra idag, och inga olyckor.

I Söderköping var det dock som vanligt stopp. Pulsen var fortsatt lugn, för jag visste att det skulle vara stopp där.
Det är köer i Söderköping lika säkert som det är Kalle Anka på julafton.

Hur som helst så kom köslutet en bit utanför stan, på en tvåfilig vägsnutt som gick ihop någon kilometer framåt.
De flesta stod snällt i innerfil och masade sig fram i snigeltakt, men visst sjutton kom det svarta BMWs och Audis susande förbi kön hela tiden, som det ju alltid gör.

Men idag kände jag att jag inte orkade stå en extra halvtimme för att 60 bilar ska smita förbi och gick därför ut i omkörningsfilen och blockerade...med ett stort flin inom mig...jag valde ju det bästa tillfället att ruttna tyckte jag..
Priset blir ju förstås en kilometerlång kö bakom en som sjuder av hat. Hat som gör att det kryper i hela kroppen av önskan att sjunka genom jorden.

Klart jag blev svettig i armhålorna...jesus så de hatade mig...

Nå, de fick väl göra det då, jag hatar dem lika mycket när de bränner förbi mig då
jag står i kön. Det var inte alls illa att betala för lite gammal ost när det kom till kritan.

Hur som helst, prova gärna. Alla behöver träna att göra saker som är obehagliga.
Skönt efteråt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar